top of page
  • Elog

E-Ticarette Fulfillment Kullanımının Önemi Nedir?

İşletmelerin e-ticaret süreçlerinde üzerindeki iş yükü azaltması süreci takip edebilmeleri açısından çok önemlidir. Bu süreçte de Türkçe anlamı sipariş karşılama şeklinde açıklanabilecek olan Fulfillment, en yalın anlatımıyla bir işletmenin yeni siparişler alması ve aldığı her bir siparişin alıcısına iletilmesinde geçen bütün e-ticaret aksiyonlarının yalnızca bir sistemin çatısı altında toparlanması şeklinde açıklanabilir. Bu işleyiş, e-ticaret için yazılım, tasarım ve de teknik donanımsal konularda işletmenin desteklenmesidir. Bu sayede işletme için birçok süreç tek bir çatı altından yürütülebilmektedir.


Fulfillment Aşamaları Nelerdir?

Pratik ve iş akışınıza doğrudan uyumlanabilen e-ticaret sistemi fulfillment temel olarak 4 aşamadan meydana gelir. Bu aşamalar;


  1. Depo yönetimi aşaması,

  2. Sipariş yönetimi aşaması,

  3. Lojistik yönetimi aşaması,

  4. Müşteri ilişkileri aşaması,

Åžeklindedir.


E-ticarette Fulfillment Kullanmanın Avantajları nelerdir?

Zamanınız doğru yönetmek ve karşılaşabileceğiniz problemlerin önüne geçmek için işletmenizde fulfillment sisteminden yararlanabilirsiniz. Bu sistem sayesinde süreçlerinizi tek çatı altında yürütebilir ve işletmeniz için gözle görülür bir rahatlama ve iş akış düzeni elde edebilirsiniz. İşte, işletmeniz için fulfillment sistemi kullanmanın beraberinde getirdiği avantajlar;


  • Ekonomik tasarruf,

  • Zaman tasarrufu,

  • Maliyet kontrolü,

  • Ä°stikrarlı büyüme,


E-ticaret ile satılan ürünler düzen içerisinde saklandığı konum, depo yönetimidir. Depo yönetiminden kastedilen; depo konumları, stok miktarı, nakliye donanımını ile iş gücünün doğru şekilde kullanmasını içeren aşamadır. Depo yönetimi, e-ticaret yapan işletmelerin ihtiyacı olan bütün depo işlemlerini ifade eder. Depo yönetiminde anlık stokların takibi gerçekleştirilir.


Sipariş yönetimi; mevcuttaki stok durumunun kontrolü, teslimat süreçlerinin takip edilmesi, sipariş karşılanması, siparişlerin detaylı şekilde kayıt altına alınması gibi çok sayıda süreci barındırır. Sipariş yönetimi e-ticaretin en fazla emek isteyen aşamalarından bir tanesi olup bu aşamalarda fulfillment merkezinin konu ile ilgilenmesi, satıcı için çok büyük bir kolaylıktır.


E- ticaret ile satılan ürünün paketlemesi ve müşteriye güvenli şekilde ulaştırması lojistik yönetimidir. Bu durumda; fulfillment merkezleri, ürünlerin paketleme ve nakliye sorumluluğundan kurtarır, ürünler satıldıktan sonra da müşterilere kusursuz şekilde ulaşması sağlanır.


Verilen hizmetin aslında en önemli etaplarından birisi de müşteri ilişkileridir. Müşterilerin ürünlerle alakalı sorularına ve deneyimlerine karşı yardımcı olma sürecidir. Bunun yanı sıra teslim edilecek ürünün ne aşamada olduğu hakkında bilgi almak, müşterilerden gelen iade ile değişim taleplerinden tutun da süreci işlerken etkili iletişim kurabilmek gibi çok sayıda hizmet bu aşamada sunulur.


Özetle e-ticarette Fulfillment kullanıyor olmak satış kritiğinizi yapmak, stok durumunuzu kontrol etmek ve duruma uygun aksiyon alabilmenizi sağlar. Günün sonunda yaptığınız satışların da keyfini çıkarırsınız.

74 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
bottom of page